onsdag 14 november 2012

Jag ber er, hjälp till att ta avstånd!

Efter mina funderingar över SD kom Expressen passande nog med ett videoklipp imorse. Ett videoklipp där ett par SD politiker klantade sig rejält. Riktigt ordentligt. En månad efter att Jimmie Åkesson infört "nolltollerans". Skitsnack. Det är inte direkt första gången vi hör rasistiska uttalanden från sverigedemokrater. Inte sista heller. Man behöver inte gräva speciellt långt för att upptäcka vad de egentligen vill. Och deras åsikter är så långt ifrån vad jag tycker.

Därför har jag idag bestämt mig för att ta avstånd från deras åsikter och blivit medlem i Grön Ungdom. Och jag ber er, hjälp till att ta avstånd! Om ni går med i ett annat politiskt förbund, eller organisation mot rasism, eller på ett annat sätt spelar ingen roll. Visa bara att ni tar avstånd. Nu tar vi första steget mot ett bättre Sverige!

1 kommentar:

  1. Hej Linnéa!
    Hittade ditt blogginlägg genom min nyhetsbevakningstjänst på "Grön Ungdom". Väldigt kul att du har blivit medlem! Jag tror att du har hittat rätt.
    /Björn Lindgren
    Språkrör Grön Ungdom

    SvaraRadera